Jak wypromować dobrego artystę

Sztuka nie jest tworem współczesności. Ze sztuką człowiek posiada do czynienia od zarania ludzkości. Już ludzie pierwotni ozdabiali swoje jaskinie malowidłami. Zostały to pierwsze powstające obrazy. Obrazy maluje się do dziś. Ich twórcy nie maja łatwego zadania. Nie wystarczy bowiem generować. Ażeby zaistnieć na rynku malarskim, powinno się się wylansować. Promować musi się przede wszystkim to, co nowe, młode. Młodzi artyści muszą działać, żeby świat o nich usłyszał. Młoda sztuka to sztuka tworzona przez młode pokolenie, które by przedstawić swą twórczość organizuje aukcje młodej sztuki. To spotkania, na których wystawia się na sprzedaż, stworzone przez startującego artystę obrazy. W wielu przypadkach aukcje takie połączone są z działalnością non profit.

Młody malarz, chcąc się reklamować, ma możliwość zaoferować swoje prace na rzecz jakiejś akcji charytatywnej. Zysk, jaki przynoszą wtedy aukcje młodej sztuki, częstokroć zastosowany jest na pomoc konkretnym potrzebującym. Jaki jest zysk młodego malarza? Największy stanowi fakt, iż o jego istnieniu dowiadują się ludzie. Mówi się w dodatku o jego ładnym geście. Docenia się fakt, iż umie pomagać innym. A przy okazji mówi się o jego obrazach. Aukcje młodej sztuki prowadzone są również w sytuacji innych okoliczności. Młoda sztuka, tworzy dzieła, które by trafić do odbiorcy, muszą przejść długa drogę. Niekiedy od galerii do galerii, z aukcji na aukcje. Aukcje młodej sztuki przeprowadzają i portale internetowe zajmujące się promocją malarzy i ich dzieł. Tu oprócz zaprezentowaniem obrazów stworzonych przez artystę, można dowiedzieć się i o charakterze twórczości danego artysty. Źródłem tej wiedzy może być tekst poświęcony malarzowi albo prezentacja jego najlepszych dzieł.